Blogger Templates

Sunday, February 26, 2012

sijil harta rupa

yeahhhh!
dah habis akhirnya aku baca novel tunas
yang aku target nak habiskan hari ni jugak dalam entri yang ini

emang bener (memang benar)
seronok baca

antara dialog dalam novel tu yang aku terkesan
'orang keliling memang tengok sijil, harta dengan rupa sebelum nilai benda lain,ey?

aku pun terfikir
memang orang lebih pandang semua tu kot sebagai first impression
tak ramai yang nak betul-betul nilai dengan mata hati
mungkin aku pun
ahai!

macam rasa tak adil pulak kan
kau rasa macam mana
bila benda tu yang dijadikan sandaran utama semata

oh 
sory to say
sory to say
sory to say


bukan macam rasa tak adil
tapi memang tak adil pun
tak kenal tak apa
nak judge benda tu base on tiga benda tu je

ohoh!

mesti jugdement yang lahir tu nanti bukan datang daripada mata hati
tapi datang daripada mata nafsu semata

orang tak pandai tak ada sijil
orang tak kaya tak ada harta
orang tak cantik tak ada rupa
kau akan tak pandang

tapi mana tahu yang bodoh tu yang tolong kau masa kau susah nanti
orang yang miskin tu yang bersama kau masa kau derita nanti
orang yang hodoh yang tak jemu bagi kau semangat untuk hayun langkah setapak lagi

bila kau susah
bila kau derita
bila kau hilang semangat
dia orang yang setia?

pandangan mata hati tak pernah menipu

seriously

have a nice day!
^__^





No comments: