Blogger Templates

Tuesday, February 28, 2012

happy family

heya heya
happy family

sepatutnya hari ni aku ada kelas public speaking
kena prepare untuk short speech
sebab lecturer akan pilih lucky person dalam dua orang
setiap kali kelas nak habis
untuk bagi short speech kat depan

kau tau
aku paling cuak bab-bab kena bercakap kat depan ni
sebab tu sem ni aku cabut dari kelab debat kot

walaupun aku sayang kelab tu kot
sebab kan kau akan rasa macam masuk satu family yang besar lagi happy bila berada bersama dia orang

tapi
aku nak buat macam mana
dah lama sangat tak turun practice
mesti dah berterabur skill aku bila kena bercakap nanti
sebagai langkah awal aku cabut dulu
haha

okay
kembali  pada hal ehwal public speaking ni
aku tak tahu nak ambil tajuk apa
dan dengan wifi yang sangat mengujakan
ya megujakan yang teramat
seperti siput sedut yang telah kehilangan kakinya itu
aku pun hanya sempat buka satu browser

randomly terlintas kat kepala hotak nak taip pasal family
then jumpalah satu artikel ni
'happy family'

family oh family

tiba-tiba aku rindu kat semua family aku
dekat yang dah tak ada jugak
dekat yang jauh jugak

semua

alhamdulillah
sampai umur aku jejak angka 20 ni aku masih lagi ada mak bapak

aku rasa ni antara nikmat terbesar dalam hidup aku

yela
bila tengok ada orang lain yang masih kecil pun dah tak ada mak bapak
family apa semua
ada pulak tu yang tak pernah langsung jumpa dia orang
tinggal hanya dengan kawan-kawan
dengan orang lain yang dianggap mak bapak

erm..
itu semua buat aku terfikir

kau terfikir benda yang sama macam aku tak?

yang aku rasa kasih yang dia orang dapat tak sama dengan kasih sayang mak bapak kandung
tak sama kasihnya dengan yang sedarah sedaging
itu cuma yang aku terfikir la

sebab tu kan
aku rasa macam sikit sangat aku bersyukur dan hargai dia orang
budi aku kat dia orang macam semut mungkin
ke kecil lagi?

dia orang masih kat depan mata aku lagi
bernafas bernyawa
tapi aku rasa aku tak berjaya pun buat sesuatu yang betul-betul tunjuk menunjuk tertunjuk
tunjuk yang aku sayang sangat kat dia orang

kau nak tunggu dia orang dah tak ada ke
baru nak menyesal tak jaga tak sayang dia orang betul-betul?

gulp!

dia orang suruh kau belajar
untuk masa depan kau jugak
tapi amanah tu kau buat main-main
kan?

dia orang suruh kau jaga kesihatan jaga makan minum
biar kau sihat tak sakit
tapi pernah kau betul-betul ikut nasihat tu
kan?

kau tahu dia orang dah banyak gila berkorban untuk kau
dia orang tatang kau bagai minyak yang penuh
nak selalu tengok kau happy
nak selalu tengok kau sihat
nak selalu tengok kau berjaya
nak selalu tengok kau jadi orang berguna
nak selalu
selalu
selalu
selalu

tapi itulah kau
susah nak menghargai
susah nak mengenal
susah nak membalas

jadi
sebelum terlambat
apa kata kau cuba sekarang juga
^__^

No comments: