Blogger Templates

Monday, February 13, 2012

dalureso

assalamualaikum.
waalaikumussalam jawab kau.

kau tahu tak
dalureso tu apa?
actually itu bahasa jawa
perkataan sesuai dalam bahasa melayu
kebiasaan aku kira
in english it's called habit.

kau biasa buat perkara yang tak biasa
sehari
dua hari
tiga hari
dan seterusnya
hingga jadi biasa

tanpa sedar mungkin
eh aku dah biasalah!
kau kata.

dah biasa
susah nak tinggalkan
susah nak buang
susah nak dia jadi tak biasa balik
kan?

contoh
jap aku fikir
nak baik ke yang buruk ni

okay la
benda yang kau dapat kawal
bukan kentut tepat pada masa
tidak bersin mesti 1 jam sebelum 2 jam pukul 2
pukul 1 maksudnya

benda boleh kawal
macam kawan aku dulu
dia kata sebelum tidur
dia mesti baca buku
berbulan buat
tak baca
tak boleh tidur.

apa aku cuba nak cakap
dalureso yang baik
hasilnya baik
dalureso yang buruk
hasilnya buruk

pernah dengar
betulkan yang biasa
biasakan yang betul.

jadi?

betulkan yang biasa
biasakan yang betul.

selamat berhabitan mencuba

have a nice day!
^_^






No comments: