Blogger Templates

Monday, October 22, 2012

palam

palam
tempat aku melanjutkan ikhtiar menuntut ilmu fardhu kifayah
selepas spm

lebih tepat lagi uitm puncak alam

panjang
malas nak sebut
jadi aku dan kengkawan reka bagi nama sendiri

palam
jadi senang nak sebut
hihi

aku ambil asasi sains selama setahun kat situ

setahun yang bagi aku cukup bermakna
ya bermakna
bermakna
bermakna
amat bermakna
bermakna
berapa banyak bermakna daaa

kalau korang nak tahu
palam ni antara cawangan terbaru uitm
dekat dengan uitm puncak perdana

tempat dia kat atas bukit
kawasan hutan hutan gitu
sejuk sangat
dan kalau musim hujan memang macam kat oversea pemandangan dia
sangat cantik

kat sinilah aku jumpa kawan-kawan yang sangat super duper ohsem
housemate yang sangat sangat baik lagi cun kebabooom!
classmate yang sangat sangat cool dan gempak!
halaqahmate yang sangat sangat ohsem ohsem ohsem!
pendek kata semuanya dah meninggalkan ingatan gula-gula termahal kat laci hati beta
hohoho

rindu sangat kat ainaa, mira, nawal, husna, awal dan anis
roomate dan housemate tersayang

rindu sangat kat tyra, kinah, era dan nad
geng sketai ( skema bajet otai) daku

rindu sangat kat disa, azma, jannah, syuhada,era, kak za dan akak akak halaqah yang lain
tempat bercerita segala benda dan berkongsi pendapat setiap minggu

rindu
rindu
rindu

tapi masa semakin jauh meninggalkan aku dengan palam
sekarang nak berjumpa susah
masing-masing dah ada haluan sendiri
tinggal pun jauh jauh
satu selatan
satu timur
satu barat
satu utara
hehe

untuk tidur tujuh orang dalam sebuah bilik yang kecil
untuk menonton movie tujuh orang dengan menggunakan 3 lappy yang dipasang serentak
untuk karoks berkoir di dalam bilik air tiga pintu itu
untuk makan sama
untuk study sama
untuk shopping sama
untuk jogging sama
untuk gosip sama
untuk saling memujuk sama
untuk saling menyelesaikan masalah sama
untuk saling menasihati sama
untuk berjemaah sama
untuk bersahur sama
untuk berbuka puasa sama
untuk terawih sama
untuk membuat tutorial atau lab report sama
untuk ke kuliah sama
untuk balik ke bilik sama dengan menaiki tangga batu cave itu
atau naik bas rapid kl bertambang seringgit

aku rindu
serindu rindunya
namun apa daya
orang tak sudi
 (eh,ternyanyi plak.hehe)

tapi aku syukur sangat
walaupun masing masing dah jauh
dorang masih ingat aku
dorang masih sayang aku
dorang masih ambil berat pasal aku
kekal macam dulu
^___^

aku berharap agar hubungan persahabatan aku yang terbina kat palam ni
akan berkekalan untuk selama-lamanya

tidak lupa pada adah
kawan aku sejak sekolah
yang menjadi tempat aku meluahkan segala masalah
cerita suka duka kat sana
yang memberi kata semangat saat semangat jatuh

 
dan kawan kawan yang satu sekolah jugak
yang menambah warna pelangi selama aku kat sana

saya sayang awak awak semua
semoga kita sama sama berjaya suatu hari nanti
dunia dan akhirat
ooyeeeahh!!
^___^


pemandangan dari bilik aku <3


tangga yang kami gelar batu cave sebab tinggi sangat







2 comments:

Raibatul Adawiah Ahmat Miskam said...

Palam dihatiku

Mong Ra said...

murni. sobsob. terharu. rindu murni.

tak kenal? husna laa. hihi :D