Blogger Templates

Friday, October 12, 2012

syukur

syukur
alhamdulillah
aku dapat duduk hostel balik

bila dapat tahu yang aku dapat duduk hostel balik ni
aku dengan kawan-kawan aku yang dapat jugak
bersyukur bukan main

tapi dalam masa yang sama
aku rasa malas nak pindah pun ada
malas nak kemas barang-barang balik

dan sedih jugak sebenarnya
nak tinggalkan rumah sewa aku tu
baru sebulan je duduk sana
rasa sekejap sangat

yela
sebulan sebulan pun
aku dah mula rasa sayang kot
tenang je jiwa aku kat sana
dan dah mula mesra dengan housemate
yang selalu ambil berat dan rajin bercerita tentang macam-macam

 tapi untuk keselesaan
memang selesa duduk hostel lagi
sebab rumah sewa aku tu rumah kayu
yang ada enam bilik untuk memuatkan dua belas orang

kalau siang memang panas sangat
macam duduk kat dalam sauna
tapi kalau malam memang best
 sejuk je

syukur
alhamdulillah jugak
sebab motor aku dah sampai

siang ambik moto
malamnya tu tau dapat hostel

sebelum ni aku jalan je kalau nak ke kelas
20 minit jalan sampailah ke kuliah
kalau malas jalan atau dah terlambat
naiklah van

tapi aku syukur sangat
 sebab ramai kawan-kawan aku yang baik hati
masa aku tak ada kenderaan tu kan
ramai je yang 
pelawa untuk tumpangkan aku
semoga Allah bagi dorang pahala yang besar punya!


ermm
kata orang-orang tua
biar susah-susah dulu ye dak
barulah kita akan hargai kesenangan
^___^

 




 
 

No comments: