Blogger Templates

Sunday, June 10, 2012

gerakatas

menuntut ilmu fardhu kifayah

ada selang masa dua hari saja
arini dan esok
untuk aku menghadamnya

isnin sudah exam semula
kertas prinsip ekologi

semalam aku sudah jawab paper mikrobiologi
dan agak sedih sebab aku tersilap jawab bahagian struktur
dan bahagian tu 20 markah okay
tak tahulah aku kan betul berapa

owh
usah dikenang
usah dikenang
biarkan ianya berlalu
tsk.tsk.tsk

aku bertawakal
dan  nak ucap alhamdulillah

ini bermakna dua paper sudah berlalu
tinggal tiga paper sahaja lagi

dan kalau kau masih ingat entri aku yang ini
permohonan bagi mereka yang memohon asrama dah keluar
dan permohonan aku tak diluluskan

owh
tak apalah
tak apalah
bukan rezeki nak dapat
tsk.tsk.tsk

dan dalam entri tu jugak ada aku nyatakan untuk membeli tiket sohor 
untuk aku balik kampung kan
tapi kali ni sohor tak sediakan bas
tapi bas umt holding ada
tapi tarikh dia 21hb
aku abis exam 19hb

owh
okay la tu
okay la tu
asalkan dapat balik
tsk.tsk..tsk

bajet sedih pulak aku ni
padahal tak adalah sedih sangat
hehe

banyak lagi nikmat yang perlu disyukuri
yang aku tak pernah-pernah cukup pun untuk mensyukurinya

esok aku nak sambung menuntut ilmu fardhu kifayah
aku harap dapat buat yang terbaik untuk paper-paper seterusnya

kau doakan aku ea

terima kasih
untuk semuanya
^__^


No comments: