Blogger Templates

Saturday, May 5, 2012

lawatan

semalam hari jumaat
aku pergi lawatan ke asrama anak yatim
kat batu rakit
darul akhyar maidam nama dia

beberapa hari sebelum tu 
aku dan beberapa orang kawan
jaga kaunter untuk kumpul dana
kira sesiapa yang nak derma baju ke buku ke duit ke
atau apa-apa barang terpakai
boleh lah derma kat kaunter tu
nak derma duit pun boleh
nak beli button pun boleh

sebelum pergi tu aku dan kawan-kawan
yang bakal jadi fasilitator kat sana nanti
dimaklumkan seramai 62 orang pelajar form 1 dan form 4 akan join
tapi bila sampai sana
pelajar dari form 1 sampai form 5 pun ikut join sekali

memang meriah
^__^

sampai-sampai sana je aku jadi malu
bila tengok dorang reramai
 dah duduk-duduk kat kerusi dan ada yang berdiri
untuk sambut kitorang
 
tapi ingat pesan kakak senior tadi malam
yang cakap sampai-sampai nanti cubalah beramah mesra dengan dorang
aku jadi beranikan diri
dan buang malu tu sikit
untuk menghampiri mereka
dengan gagahnya

ewaah
^__^

nampak aku datang tu
dorang pun terus bersalaman dengan aku
siap cium lagi tangan aku
baru ku sedar yang aku dah berusia
jika dibanding mereka
yang jauh lebih muda

yela
kalau dulu-dulu
aku yang cium tangan akak-akak fasi ni
sekarang tangan aku pulak yang kena cium
hoho

mula-mula buat sesi suai kenal dulu
lepas tu bersenam aerobik
lepas beraerobik pulak kitorang pergi pantai
cari barang terbuang
group yang paling banyak sampah menang
dan group aku telah menang

oooooo
yeeeaaah!!
^__^

slot seterusnya dipanggil impian saya
hang nak jadi apa
habak mai

habis tu ada la dua lagi program
pandora box ( yang macam kotak beracun tu) 
dan yang akhir sekali setiap group kena buat persembahan

group aku buat persmbahan senaman si tommy

semangat gitew!
^__^

ada sekumpulan budak tu kan buat persembahan shuffle

hebat kot!

kebetulan pulak ada birthday sorang adik ni
kira kitorang celebrate sekali la ramai-ramai
masa potong kek tu dia menangis terharu

oh
 tersentuh hati patik melihatnya
hoho

lepas makan tengahari bersama pun kitorang balik

alhamdulillah
dah lama aku sebenarnya berhajat nak pergi melawat asrama anak yatim
tapi baru kali ni dapat

ahah
program ni jugak under biosis
macam yang ini jugak
dan  program ni yang julung-julung kali diadakan jugak

aku sayang korang
semoga korang sukses dalam hidup
dunia dan akhirat

korang
korang
keyatiman dan kemiskinan bukan alasan
untuk kita tak maju kehadapan
^__^




No comments: