Blogger Templates

Saturday, September 15, 2012

sempurna

sempurna
 kesempurnaan

hebat
 kehebatan

sempurna itu hebat
kesempurnaan itu kehebatan

ramai yang nak kesempurnaan untuk tampil hebat

kalau aku
aku tak nak kesempurnaan
semata-mata untuk jadi hebat

aku lebih prefer yang sederhana
aku idamkan kesederhanaan
dalam apa-apa jua yang aku buat

sebab aku takut
kalau aku demand nak kan kesempurnaan
bila aku tahu aku tak dapat capai kesempurnaan itu
aku akan kesal dan salahkan diri sendiri
salahkan orang lain juga
salahkan situasi juga
lebih parah kalau aku salahkan Dia

takut
aku tak nak
lalu tak mahu kesempurnaan
aku mahu kesederhanaan

mungkin kau akan kata
tak salah nak kan kesempurnaan walaupun kadang kita memang tak mampu untuk capai
sebab bila kita ada impian untuk menjadi atau membuat sesuatu yang sempurna
secara tak langsung kita akan cuba buat yang terbaik dalam sesuatu benda tu

betul la tu

tapi bagi aku kesederhaan sudah cukup
bukan bermakna kau tak berusaha untuk melakukan yang terbaik
tetapi kau melakukan sesuatu yang terbaik dalam kesederhanaan

kau faham tak?

macam mana ea nak cakap

sebagai contoh kan kau masuk lumba lari
kau tetap berlatih untuk jadi yang terbaik
tapi kau bersedia juga untuk menerima kekalahan 
di situ bagi aku datangnya kesederhanaan

kalau kau hebat sangat kan
kau akan pandang rendah kat orang lain
mulalah apa yang orang lain tu buat tak betul

itu salah
ini salah

salah
salah
salah

kau anggap orang lain tak boleh nak buat sesuatu sebaik yang kau buat
yang kau lakukan
lepas tu kan
kau cuba memberontak
kau buat muka ketat
tak puas hatilah konon
hodoh tau tak
haha

 aku tahu
kau masih belajar mengimbang kan?

mana yang terlebih kau cuba kurangkan
mana yang kurang kau cuba tambahkan
kau buat perlahan-lahan

tak apalah
mungkin bahagia dalam kesederhanaan itu akan datang kemudian
sebab sederhana itu indah
^__^

nah aku nak kasik puisi sikit untuk kau
aku buat sendiri ni
istimewalah kononnya untuk kau
hihi

ehem
ehem
hemm
hemm

dengar ni dengar

kalau kau rasa bahagia kau pada harta benda
aku rasa kau tak kaya mana

kalau kau rasa bahagia kau pada paras rupa
aku rasa kau lagi papa kedana

kalau kau rasa bahagia kau pada ilmu didada
entah dah tak tahu aku nak cakap apa

tapi jika kau rasa bahagia kau ada pada hidup sederhana
insyaAllah kau akan bertemu dengannya

aduh!

kau rasa aku mengata kau ke?

padan muka
haha


entah pape je puisi aku buat
standard bebudak tadika
kakaka

tapi kira okay apa
aku buat ikhlas untuk kau ni
tanda aku sayang kau
^___^






No comments: